אזעקות וקודנים לרכב - מכונים בפריסה ארצית
לרשותכם רשימת מוסכים מובילים המתמחים בתחום האזקות והקודנים לרכב.
מוסכים אלו נבחרו בקפידה ומעניקים ללקוחות אוטו טייר שירות מצוין ומחיר הוגן.
אזעקות וקודנים לרכב - מרכז
אזעקות וקודנים לרכב
אם אתה רוצה לחשוב על אזעקת רכב בצורה הפשוטה ביותר שלה, זה רק אחד או יותר חיישנים מחובר כלשהו סוג של סירנה. האזעקה הפשוטה ביותר תהיה לעבור על דלת הנהג, והיא תהיה חוטית כך שמישהו יפתח את הדלת, הסירנה תתחיל ליילל. אתה יכול ליישם את זה אזעקה המכונית עם מתג, כמה חתיכות של חוט וסירנה.
רוב מערכות אזעקה המכונית המודרנית הם הרבה יותר מתוחכמים מזה. הם כוללים:
מערך של חיישנים שיכולים לכלול מתגים, חיישני לחץ וגלאי תנועה
סירנה, לעתים קרובות מסוגל ליצור מגוון של צלילים, כך שתוכל לבחור צליל ברור עבור המכונית שלך
מקלט רדיו כדי לאפשר שליטה אלחוטית מ מפתח פוב
סוללת עזר כדי שההתראה תפעל גם אם הסוללה הראשית מנותקת
יחידת בקרת מחשב המנטרת הכל וצליל את האזעקה - "המוח" של המערכת
המוח במערכות המתקדמות ביותר הוא למעשה מחשב קטן. תפקידו של המוח הוא לסגור את המתגים שמפעילים התקני אזעקה - הצופר, הפנסים הקדמיים או הסירנה המותקנת - כאשר מתגים מסוימים שמפעילים התקני חישה, נפתחים או נסגרים. מערכות האבטחה נבדלות בעיקר שבהן משתמשים בחיישנים וכיצד מתקינים את המכשירים השונים במוח.
תכונות המוח והבהלה עשויות להיות מחוברות לסוללה הראשית של המכונית, אך בדרך כלל יש להן מקור גיבוי לגיבוי. זו סוללה נסתרת בעיטות כאשר מישהו חותך את מקור הכוח הראשי (על ידי גזירת כבלים הסוללה, למשל). מאז חיתוך הכוח הוא אינדיקציה אפשרית של פולש, זה מעורר את המוח להישמע אזעקה.
בסעיפים הבאים, נבחן מגוון של חיישנים כדי לראות כיצד הם פועלים וכיצד הם מחוברים למוח של מערכת האזעקה.
האלמנט הבסיסי ביותר במערכת אזעקה לרכב הוא אזעקת הדלת. כאשר אתה פותח את מכסה המנוע הקדמי, תא המטען או כל דלת על מכונית מוגנת לחלוטין, המוח מפעיל את מערכת אזעקה.
רוב מערכות אזעקה לרכב לנצל את מנגנון מיתוג כי הוא כבר בנוי לתוך הדלתות. במכוניות מודרניות, פתיחת דלת או תא המטען על האורות הפנימיים. המתג שעושה את העבודה הוא כמו מנגנון השולט על האור במקרר. כאשר הדלת סגורה, היא לוחצת על כפתור קטן או מופעל על ידי קפיץ, או פותח את המעגל. כאשר הדלת נפתחת, המעיין דוחף את הכפתור, סוגר את המעגל ושולח את החשמל לאורות הפנימיים
כל מה שאתה צריך לעשות כדי להגדיר חיישני הדלת הוא להוסיף אלמנט חדש זה מעגל קווית מראש. עם חוטים חדשים במקום, פתיחת הדלת (סוגר את המתג) שולח זרם חשמלי למוח בנוסף האורות בפנים. כאשר זרם זה זורם, זה גורם למוח להישמע אזעקה.
כמדד הגנה כללי, מערכות אזעקה מודרניות בדרך כלל עוקבות אחר המתח במכלול המעגל החשמלי של המכונית. אם יש ירידה במתח במעגל זה, המוח יודע שמישהו הפריע למערכת החשמל. הדלקת האור (על ידי פתיחת הדלת), התעסקות בחוטים חשמליים מתחת למכסה המנוע או הסרת הקרוואן המצורף בחיבור חשמלי, כל אלה יגרמו לירידה כזו במתח.
חיישני הדלת הם יעילים מאוד, אבל הם מציעים הגנה מוגבלת למדי. ישנן דרכים אחרות להיכנס למכונית (לשבור חלון), וגנבים לא ממש צריך לפרוץ את המכונית שלך כדי לגנוב את זה ממך (הם יכולים לגרור את המכונית שלך משם). בחלק הבא של חלקים, נסתכל על כמה מערכות אזעקה מכונית מתקדמת יותר להגן מפני פושעים.
חיישנים זעזועים
בחלק האחרון, הסתכלנו על חיישני הדלת, אחת ממערכות האזעקה הבסיסיות ביותר. בימים אלה, רק את הזול ביותר המכונית אזעקה חבילות להסתמך על חיישני הדלת לבד. מערכות אזעקה מתקדמות מסתמכות בעיקר על חיישני הלם כדי להרתיע גנבים וונדלים.
הרעיון של חיישן זעזוע הוא פשוט למדי: אם מישהו פוגע, דוחף או אחרת מזיז את המכונית שלך, החיישן שולח אות למוח המציין את עוצמת התנועה. בהתאם לחומרה של ההלם, המוח אותות צפירה צפצוף או נשמע אזעקה בקנה מידה מלא.
ישנן דרכים רבות ושונות לבניית חיישן זעזועים. חיישן פשוט אחד הוא מגע מתכת ארוך וגמיש הממוקם בדיוק מעל מגע מתכת אחר. באפשרותך להגדיר בקלות את אנשי הקשר האלה כמתג פשוט: כאשר אתה נוגע בהם יחד, הזרם זורם ביניהם. זעזוע משמעותי יגרום מגע גמיש להתנדנד כך שהוא נוגע הקשר למטה, השלמת המעגל בקצרה.
הבעיה עם עיצוב זה היא כי כל זעזועים או רטט לסגור את המעגל באותו אופן. למוח אין שום דרך למדוד את עוצמת הטלטלה, מה שמביא להרבה אזעקות שווא. חיישנים מתקדמים יותר שולחים מידע שונה בהתאם לחומרת ההלם. העיצוב המוצג להלן, פטנט על ידי רנדל וודס בשנת 2000, הוא דוגמה טובה של סוג זה של חיישן.
תוכן זה אינו תואם להתקן זה.
לחיישן יש רק שלושה מרכיבים עיקריים:
מגע חשמלי מרכזי בתוך צילינדר
מספר מגעים חשמליים קטנים יותר בתחתית הדיור
כדור מתכת שיכול לנוע בחופשיות בדיור
בכל תנוחת מנוחה אפשרית, כדור המתכת נוגע הן במגע החשמלי המרכזי והן באחד המגעים החשמליים הקטנים. זה משלים מעגל, שליחת זרם חשמלי למוח. כל אחד מהקשרים הקטנים מחובר למוח בדרך זו, באמצעות מעגלים נפרדים.
כאשר אתה מזיז את החיישן, על ידי להכות אותו או רועד אותו, הכדור מתגלגל סביב הדיור. כאשר הוא מתגלגל מאחד המגעים החשמליים הקטנים יותר, הוא שובר את הקשר בין אותו מגע מסוים לבין המגע המרכזי. זה פותח את המתג, אומר המוח כי הכדור זז. כאשר הוא מתגלגל, הוא עובר על המגעים האחרים, סוגר כל מעגל ופותח אותו בחזרה, עד שהוא נעצר לבסוף.
אם החיישן חווה זעזוע חמור יותר, הכדור מתגלגל למרחק גדול יותר, עובר על פני יותר של המגעים החשמליים הקטנים יותר לפני שהוא נעצר. כאשר זה קורה, המוח מקבל התפרצויות קצרות של זרם מכל המעגלים האינדיבידואליים. בהתבסס על כמה התפרצויות הוא מקבל וכמה זמן הם האחרון, המוח יכול לקבוע את חומרת ההלם. עבור משמרות קטנות מאוד, שבו הכדור מתגלגל רק ממגע אחד למשנהו, המוח עלול לא להפעיל את האזעקה בכלל. עבור משמרות קצת יותר גדול - ממישהו נתקל במכונית, למשל - זה עשוי לתת סימן אזהרה: ברז של הקרן ואת הבזק של הפנסים הקדמיים. כאשר הכדור מתגלגל מרחק טוב, המוח הופך את הסירנה מלאה הפיצוץ.
במערכות אזעקה מודרניות רבות, חיישני הלם הם גלאי הגניבה העיקריים, אבל הם בדרך כלל יחד עם מכשירים אחרים. בחלקים הבאים, נבחן סוגים אחרים של חיישנים שמספרים למוח כשמשהו לא בסדר.
אזעקה לחלונות ולחיישני לחץ
יחידה טיפוסית מוצלב: באמצעות שילוב מסוים של משרנים וקבלים, אתה יכול לעצב יחידת מוצלב כי רק מקיים הנוכחי שיש לו את התדירות של שבירת זכוכית.
יחידה טיפוסית מוצלב: באמצעות שילוב מסוים של משרנים וקבלים, אתה יכול לעצב יחידת מוצלב כי רק מקיים הנוכחי שיש לו את התדירות של שבירת זכוכית.
הרבה זמן, גנבי רכב אשר ממהרים לא להתעסק עם מנעולים השבתות להיכנס למכונית: הם פשוט לחצני חלון. מערכת אזעקה מאובזרת לחלוטין יש מכשיר החושש את החדירה.
גלאי הזכוכית השכיח ביותר הוא מיקרופון פשוט המחובר למוח. מיקרופונים מודדים וריאציות בתנודות לחץ האוויר וממירים תבנית זו לזרם חשמלי משתנה. שבירת זכוכית יש תדר קול ייחודי משלה (דפוס של תנודות לחץ אוויר). המיקרופון ממיר את זה לזרם חשמלי של תדר מסוים, שהוא שולח למוח.
בדרכו אל המוח, הזרם עובר דרך מוצלב, מכשיר חשמלי שמנהל רק חשמל בטווח תדרים מסוים. Crossover מוגדר כך שהוא רק לנהל הנוכחי כי יש תדירות שבירת זכוכית. בדרך זו, רק צליל ספציפי זה יפעיל את ההתראה, וכל הצלילים האחרים יתעלמו.
חיישני לחץ
דרך נוספת לזהות זכוכית שבירה, כמו גם מישהו פותח את הדלת, היא למדוד את לחץ האוויר במכונית. גם אם אין הפרשי לחץ בין פנים וחוץ, פעולת פתיחת דלת או כפייה בחלון דוחפת או מושכת את האוויר במכונית, ויוצרת שינוי קצר בלחץ.
אתה יכול לזהות תנודות בלחץ האוויר עם נהג רמקול רגיל. לרמקול שני חלקים עיקריים:
חרוט רחב, מטלטלין
אלקטרומגנט, מוקף מגנט טבעי, מחובר חרוט
כאשר אתה מנגן מוסיקה, זרם חשמלי זורם קדימה ואחורה באמצעות האלקטרומגנט, מה שגורם לו לזוז פנימה והחוצה (ראה כיצד רמקולים עובדים כדי לגלות איך זה עובד). זה דוחף ומושך את החרוט המצורף, ויוצרים תנודות בלחץ האוויר באוויר. אנחנו שומעים את התנודות האלה כצליל.
תוכן זה אינו תואם להתקן זה.
זהו המנגנון הבסיסי של הנהג דובר. הרמקולים של המכונית הופכים למערכות אזעקה יעילות, שכן ניתן להשתמש בהם למדידת וריאציות בלחץ האוויר.
אותה מערכת יכולה לפעול בהיפוך, וזה מה שקורה בגלאי לחץ בסיסי. תנודות לחץ להעביר את קונוס קדימה ואחורה, אשר דוחף ומושך את האלקטרומגנט המצורפת. אם קראת כיצד Electromagnets עבודה, אתה יודע כי העברת אלקטרומגנט בשדה סביבתי טבעי שמסביב מייצר זרם חשמלי. כאשר המוח רושם זרם משמעותי זורם מהמכשיר הזה, הוא יודע שמשהו גרם לעלייה מהירה בלחץ בתוך המכונית. זה אומר שמישהו פתח דלת או חלון, או עשה רעש חזק מאוד.
כמה עיצובים מערכת אזעקה לנצל את הרמקולים מובנית סטריאו של המכונית כמו חיישני לחץ, אבל לאחרים יש מכשירים נפרדים שתוכננו במיוחד עבור זיהוי.
חיישני לחץ, חיישני שבירת זכוכית וחיישני דלתות עושים כל שביכולתם למצוא מישהו פורץ למכונית, אבל כמה גנבים וונדלים יכולים לעשות הרבה נזק בלי להכניס אותם פנימה. בחלק הבא, נסתכל על כמה מערכות אבטחה כי לעקוב אחר מה קורה מחוץ למכונית שלך.
חיישן תנועה, חיישני תנועה
גנבי רכב רבים אינם אחרי המכונית כולה שלך; הם אחרי חתיכות בודדות של זה. אלה חשפנות המכונית יכול לעשות הרבה עבודה שלהם בלי לפתוח אי פעם דלת או חלון. וגנב חמוש עם משאית גרירה יכול פשוט להרים את המכונית שלך לגרור את כל העניין.
ישנן מספר דרכים טובות עבור מערכת הביטחון כדי לשמור על מה קורה מחוץ למכונית. כמה מערכות אזעקה כוללות סורקים היקפיים, התקנים לפקח על מה שקורה מיד סביב המכונית. הסורק היקפי הנפוץ ביותר הוא מערכת מכ"ם בסיסית, המורכבת משדר רדיו ומקלט. המשדר שולח אותות רדיו והמקלט עוקב אחר השתקפויות האות שחוזרות. בהתבסס על מידע זה, מכשיר המכ"ם יכול לקבוע את הקרבה של כל אובייקט שמסביב. (ראה כיצד עובד הרדאר למידע נוסף).
כדי להגן מפני גנבי רכב עם משאיות הגרירה, כמה מערכת אזעקה יש "גלאי הטיה". העיצוב הבסיסי של גלאי הטיה הוא סדרה של בוררי כספית. מתג כספית מורכב משני חוטים חשמליים וכדור כספית ממוקם בתוך צילינדר.
מרקורי היא מתכת נוזלית - היא זורמת כמו מים, אבל היא מבצעת חשמל כמו מתכת מוצקה. ב מתג כספית, חוט אחד (נקרא לזה חוט א) הולך כל הדרך על פני הגליל, בעוד חוט אחרים (חוט B) משתרע רק חלק הדרך מצד אחד. כספית תמיד במגע עם חוט A, אבל זה עשוי לשבור את הקשר עם חוט B.
כאשר גליל נוטה לכיוון אחד, הכספית משתנה כך שהוא בא במגע עם חוט B. זה סוגר את המעגל פועל באמצעות מתג כספית. כאשר גליל נוטה לכיוון השני, כספית מתגלגל מן התיל השני, פותח את המעגל.
בחלק עיצובים, רק קצה חוט B חשוף, הכספית חייב להיות במגע עם קצה כדי לסגור את המתג. הטיה של מתג כספית בכל מקרה תפתח את המעגל.
תוכן זה אינו תואם להתקן זה.
חיישני הטיה של אזעקת רכב יש בדרך כלל מערך של בוררי כספית הממוקמים בזוויות שונות. חלק מהם נמצאים במצב סגור כאשר אתה חונה בכל משבצת מסוימת, וחלקם נמצאים במצב פתוח. אם גנב משנה את זווית המכונית שלך (על ידי הרמתה במשאית גרירה או הליכה עליה עם שקע, לדוגמה), חלק מהמתגים הסגורים פתוחים וחלק מהתגים הפתוחים נסגרים. אם אחד מהמתגים נזרק, המוח המרכזי יודע שמישהו מרים את המכונית.
במצבים שונים, כל מערכות אזעקה אלה עשויים לכסות את אותה הקרקע. לדוגמה, אם מישהו גורר את המכונית שלך משם, בוררי כספית, חיישן ההלם ואת חיישן המכ"ם ירשמו כל שיש בעיה. אבל שילובים שונים של מעורר מעורר עשוי להצביע על אירועים שונים. "Intelligent" מערכת אזעקה יש המוח להגיב באופן שונה בהתאם שילוב של מידע שהם מקבלים מן החיישנים.
בחלק הבא, נבחן כמה מהתגובות המעוררות שהמוח עלול להפעיל בנסיבות שונות.
בסעיפים הקודמים, הסתכלנו על מכשירי החישה השונים שמספרים למוח של מערכת האזעקה כשמשהו מטריד את המכונית. לא משנה כמה מערכות מתקדמות אלה, מערכת אזעקה לא הרבה טוב אם זה לא להגדיר את אזעקה יעילה. מערכת אזעקה חייב להפעיל תגובה כלשהי אשר ירתיע גנבים מפני גניבת המכונית שלך.
כפי שראינו, הרבה מכשירים שנבנו כבר לתוך המכונית שלך לעשות אותות אזעקה יעיל. לכל הפחות, רוב מערכות אזעקה המכונית יהיה לצפור את הצופר פלאש האורות הקדמיים כאשר חיישן מציין פולש. הם עשויים גם להיות חוטית כדי לסגור את המתנע ההצתה, לנתק את אספקת הגז למנוע או להשבית את המכונית באמצעים אחרים.
מערכת אזעקה מתקדמת תכלול גם צפירה נפרדת המייצרת מגוון של קולות חודרים. ביצוע הרבה רעש מביא תשומת לב גנב המכונית, פולשים רבים יברח למקום ברגע האזעקה blares. עם כמה מערכות אזעקה, אתה יכול לתכנת דפוס ייחודי של קולות סירנה כך שתוכל להבחין את האזעקה על המכונית שלך מפני אזעקות אחרות.
כמה מערכות אזעקה לשחק הודעה מוקלטת כאשר מישהו צעדים קרוב מדי למכונית שלך. המטרה העיקרית של זה היא לתת פולשים יודעים שיש לך מערכת אזעקה מתקדמת לפני שהם מנסים משהו בכלל. סביר להניח, גנב רכב ותיק יתעלם לחלוטין אלה אזהרות, אבל כדי גנב חובב אופורטוניסטי, הם יכולים להיות מרתיעה חזקה. במובן מסוים, זה נותן את מערכת אזעקה אישיות מצווה. ברמה לא מודעת, זה אולי נראה כמו המכונית לא רק אוסף של חלקים בודדים, אלא מכונה חכמה, חמוש.
הרבה מערכות אזעקה כוללות מקלט רדיו מובנה המחובר למוח ומשדר רדיו נייד אתה יכול לבצע על מחזיק המפתחות שלך. בסעיף הבא, נראה מה התפקיד של רכיבים אלה בהגדרת אבטחה.
רוב מערכות אזעקה לרכב לבוא עם איזה משדר נייד נייד. עם המכשיר הזה, אתה יכול לשלוח הוראות למוח כדי לשלוט על מערכת אזעקה מרחוק. זה עובד בעצם כמו צעצועים מבוקרי רדיו. הוא משתמש רדיו גל הדופק אפנון לשלוח הודעות ספציפיות (כדי לראות איך זה עובד, לבדוק איך עבודה מבוקרת רדיו צעצועים).
המטרה העיקרית של משדר המפתחות היא לתת לך דרך להפעיל את מערכת האזעקה שלך לסירוגין. לאחר שתצא מהמכונית שלך וסגר את הדלת, אתה יכול לזרוע את המערכת עם מגע של כפתור; כאשר אתה חוזר למכונית, אתה יכול לפרק את זה מנשקו באותה קלות. ברוב המערכות, המוח יהבהב את האורות וצלצלו על הצופר כשאתם זרוע ומפרקים את המכונית. זה מאפשר לך, וכל אחד באזור, יודע את מערכת אזעקה עובד.
חדשנות זו הפכה את אזעקות המכונית הרבה יותר קל לשימוש. לפני משדרים מרוחקים, מערכות אזעקה פעלו על מנגנון עיכוב. כמו עם מערכת הביטחון בבית, הפעלת את האזעקה כאשר החנית את המכונית שלך, והיה לך 30 שניות בערך לצאת ולנעול את הדלתות. כאשר נעלת את המכונית שלך, היה לך את אותה כמות של זמן כדי לסגור את האזעקה ברגע שאתה נכנס למערכת זו היתה בעייתית מאוד, שכן זה נתן לגנבים הזדמנות לפרוץ לתוך המכונית ולהשבית את האזעקה לפני כל צפירה נשמע.
משדרים מרחוק גם מאפשרים לך לפתוח את הדלת שלך מנעולים הדלת, להדליק את האורות שלך ולהפעיל את האזעקה לפני שאתה נכנס למכונית שלך. מערכות מסוימות מעניקות לך שליטה רבה יותר על מוח המערכת. התקנים אלה יש מחשב מרכזי מובנית במערכת הביפר. כאשר פורץ מטריד את המכונית שלך, המחשב המרכזי קורא את המחזיק המפתחות שלך ביפר ואומר לך אילו חיישנים הופעלו. במערכות המתקדמות ביותר, אתה יכול לתקשר עם המוח, איתות זה כדי לכבות את המנוע.
מאז המשדר שולט מערכת אזעקה שלך, דפוס של אפנון הדופק צריך לפעול כמו מפתח. עבור שורה מסוימת של התקני משדר, עשויים להיות מיליוני קוד דופק שונים. זה עושה את שפת התקשורת עבור מערכת אזעקה ייחודית, כך שאנשים אחרים לא יכולים לקבל גישה למכונית שלך באמצעות משדר אחר.
מערכת זו היא יעילה למדי, אבל לא בטוח. אם פושע נחוש באמת רוצה לפרוץ לתוך המכונית שלך, הוא או היא יכולים להשתמש קוד חוטף כדי ליצור עותק של "המפתח שלך". חוטף קוד הוא מקלט רדיו כי הוא רגיש האות של המשדר שלך. הוא מקבל את הקוד ורושם אותו. אם הגנב מיירט את "קוד מנשק", הוא או היא יכולים לתכנת משדר אחר בדיוק לחקות את האות הייחודי שלך. עם זה להעתיק את המפתח, את הגנב יכול לעקוף לחלוטין את מערכת אזעקה בפעם הבאה שאתה משאיר את המכונית ללא השגחה.
כדי לטפל בבעיה זו, מערכות אזעקה מתקדמות להקים סדרה חדשה של קודים בכל פעם שאתה מפעיל את האזעקה. באמצעות אלגוריתמים מתגלגלים קוד, מקלט מצפין את קוד disarm חדש ושולח אותו המשדר שלך. מכיוון שהמשדר משתמש רק בנשק מנשקו פעם אחת, כל מידע שיורטט על ידי חוטף קוד אינו שווה ערך.
מאז תחילת 1990, מערכות אזעקה המכונית התפתחו הרבה, והם הפכו להיות הרבה יותר נפוץ. ב -10 השנים הקרובות, אנחנו בטוח לראות יבול חדש של ההתקדמות הטכנולוגית של אזעקות רכב. מקלטי GPS onboard פתחו מגוון רחב של אפשרויות אבטחה. אם המקלט היה מחובר למוח מערכת אזעקה, זה יכול להגיד לך ואת המשטרה איפה המכונית שלך בכל עת. בדרך זו, גם אם מישהו יעקוף את מערכת האזעקה שלך, הוא או היא לא תהיה המכונית במשך זמן רב.