קריאת הסימנים שעל דפנות הצמיג
ישנם סימונים רבים על הצמיגים כאשר לכל אחד מסימונים אלו יש פירוש שונה, כעת נעשה סדר בסימונים אלו.
קטגוריית הצמיג
האות הראשונה שמופיעה לפני גדול הצמיג מסמלת את ייעודו של הצמיג כאשר האות "P" היא לרכבים משפחתיים, "LT" עבור משאיות קלות.
רוחב הצמיג
רוחב הצמיג נמדד במילימטרים כאשר המדידה מתבצעת מדפנה אחת של הצמיג לדפנה השניה והוא נע בין 135-335 בקפיצות של עשרה מילימטרים.
חתך הצמיג
מתייחס לגובה הדפנה, מספר זה מייצג אחוז מסויים מרוחב הצמיג, לדוגמא אם רוחב הצמיג הוא 205 והחתך הוא 55 אז גובה הצמיג יהיה 205*0.55=112.75 מילימטרים.
סוג בניית הצמיג
לאחר שני המספרים שמייצגים את הרוחב והחתך יש אות שמסמלת את סוג הבנייה ההנדסי של הצמיג כאשר ישנם שני צורות הנדסיות מקובלות, צמיג רדיאלי וצמיג שבנוי בצורה שהסיבים חוצים זה את זה.
קוטר הצמיג
מספר האחרון ברשימה מייצג את קוטר הצמיג כאשר הגדלים המקובלים נעים בין 13"-19", כמובן שיש גדלים רבים נוספים.
מד העומס
כושר העמסה מייצג את כמות המשקל המקסימלית שהצמיג יכול לשאת בצורה בטוחה. טווח מד העומס נע בין 0-279 כאשר לרוב מכוניות הנוסעים טווח זה נע בין 75-105, חשוב מאוד לשמור על מדד עומס מתאים בעת החלפת הצמיגים וקניית צמיגים חדשים.
קוד דרגת מהירות
האות של דרגת המהירות מציינת את המהירות המקסימלית שצמיגים אלו יכולים לנסוע בבטחה. קוד זה מתייחס למהירות מירבית בקמ"ש. דרגות אלו נעות בין B-Z, ניתן לראות את פירוט הדרגות כאן.
קוד תקני בטיחות
ישנם שלושה קודי בטיחות שחיוני שיופיעו על דפנת הצמיג.
DOT - אמריקאי.
E- אירופאי.
JIS - יפני.
אחיזה (Traction)
דרגת האחיזה נמדדת במבחנים על כביש רטוב והיא מציינת את יכולת הבלימה הקו ישר של הצמיג, אין להתייחס למדד כזה כרלוונטי לגבי רמת האחיזה בפניות בכביש רטוב.
הדרגות הן AA, A, B, C כאשר AA הינה הרמה הגבוהה ביותר ואילו C בעלת יכולת הבלימה החלשה ביותר.
טמפרטורה (Temperature)
מד הטמפרטורה מייצג את יכולת המציג בהתמודדות עם טמפרטורה גבוהה בזמן נסיעה ממושכת בתנאי חום קשים. הדרגות נעות בין A-C כאשר A היא בעלת ההתנגדות הגבוהה ביותר לחום ואילו C בעלת ההתנגדות הנמוכה ביותר.
כושר העמסה מירבי (Maximum Load Limit)
מסמל את המשקל המירבי שהצמיג יכול לשאת כאשר לחץ האוויר בו הוא מקסימלי.
לחץ אוויר מירבי (Maximum Air Pressure)
לחץ האוויר המירבי שאפשר למלא בו את הצמיג, משתמשים בלחץ זה בעיקר על מנת להעמיס על הרכב משקל את משקל העמסה המקסימלי שלו. ככלל נשתמש בלחץ אוויר גבוה יותר ככל שנראה להעמיס יותר על הרכב.